Thursday, June 9, 2011

~~SukaSukiHidupIni~~

               Aduhai sabarlah wahai hati, memang ditakdirkan aku hidup sorang-sorang. Tanpa kasih sayang kakak dan adik perempuan. Nasib2. Teramatlah sunyi tanpa mereka, aku tiada tempat mengadu, xleh nk kongsi2 cte, kongsi2 rahsia. 

            Ermmmmmmm......memang orang cakap anak pompuan mesti rapat nga ma, leh kongsi cte dengan ma. Tapi, luah perasaan pada ma memang boleh tapi ma hanya mampu mendengar jelah..ma memang sukar nak bagi pendapat sebab ma seorang yang sportim dan ikut je kehendak anak2. Dgn ma xleh touching2, malu!! sebab nanti ma perli. So xdapat la tacink2 dengan ma. Tapi lain plak dengan ayah, huhhhhh ayah memang garang xbertempat plak. Rasa macam teramat kontra sebab ma terlampau sportim sdgkan ayah fuhhh macam rimau garangnya...hehehhehehheehe....sebab tu lah, xheran lau kena pukul kt ayah hari2 dlu. Padan muka aku!!! degil sangat mase kecikkk...

          Kadang2 terpikir jugak hidup ni macam mimpi plak sebab xterpikir semua ni boleh berlaku. Aissskkkhhhh...kena pukul kt ayah la, kena buli abang la tapi kita plak buli adik2..hhahahhaha...jahat x??... haarrgghhh teringat lak pada cte zaman2 kecik dulu...jahat n nakal sngt..
           
       Dulu, mase menetap kt sabah, mase tu umur aku dalam 3 or 4 tahun macam tu lah. Masa tu banjir besar kt sabah. Aku plak menetap kt umah flat 4 tingkat di Kem KK. fuuuuuhhhhh...syokkkk niiii maen air banjir dengan abang2 aku yang agak "Gong" jugaklah...mase tu ayah kan keje, beranilah kteorang terjah men banjirr... Ma pun xtahu kami trun umah senyap2... Mase tu kteorng ber3 je duk men air, tiba2 nampak bayang2 ayah dah balik, abangku pun apa lagi tarik aku nek la, fuhhh, lari macam kena kejar anjing plak rasa...xsempat weeiiii nk mandi n bersiap, apa lagi aku dengan abg yang nom dua menyorok belakang pintu depan rumah, abg sulung sorok dekat dapur. Duppppp Daappppp Duuupppp Daaappp hati niiiiiiii...Mase tu plak aku dengan abg nom 2 demam tapi xkuat sangat lahhh... Pastu macam biasalah ayah tanya ma, anak2 kt mane..pastu ma ckp tuuuuuuuuuuuuuuu belakang pintu tuuuu!!!! hehehehee....arrrgghhhh,,, ape lg, kena tarik telinga la...waaarrrrrr sakittt..hehhehe...tp padan muka kt kteorang laaa....sape suh pegi men banjirr....ayah ckp air tu kotorr...dh la deman..nsb bekk xkena rotan...fuuhhh legaaa....Then, pegi la mandiiii n dipaksa lak makan ubat...

            Tapiiiiii..................ni keje jahat plak abang nom 2 ajar...jom pegi dapur....ambil air kosong n then pergi buang ubat kt pintu belakang dapur..n then minum air..ayah tanya dh makan ubat dah??kami jawab sudah....hehehhe....sampai sekarang ayah xtahu kami buat macam....perrgghhh berdosanya kami...~~~ 

          Tapi xpelah, kami janji xkn buat lagi, sekarang pun dh besar.. Dah boleh pikir mana baik mana buruknya..~~~Maafkan kami ayah...kami Sayang Ayah dan Ma...muuuuaaahhhhhh33333333333xxxxxxx
 

No comments:

Post a Comment