Wednesday, October 20, 2010

gilagilaremaja

                    Saat paling aku masih terbayang sehingga kini. semasa darjah enam aku mempunyai dua orang rakan yang paling kamcing ah.semua benda kami kongsi bersama.bak pepatah rahsiamu rahsiaku jua.hehhee.....sebelum pergi lebih jauh lagi.aku nak perkenalkan sahabat karib aku ini iaitu SYAZA IZZATI dan NURUL AIN. mereka la sahabat paling rapat masa tu. semua benda kami buat bersama. kawan pertama dalam hidup aku ialah AIN dan SYAZA tu AIN yang perkenalkan pada aku semasa aku darjah enam. AIN tu kawan masa tadika lagi..cehh....

                 Time darjah enam tu bermulalah kisah tiga sahabat yang dikatakan agak tolol la karenahnya. kenapa begitu???
hah mai nk citer...orang lain duk tumpu kt UPSR tp kami main-main. main-main cinta pun ada.hehe..biasalah mase tu xberapa cerdik sangat. banyak perkara kami lakukan sampai aku tidak tahu nk citer macam mane..huhu..
.
                  Paling gila2 aku ingat kami bertiga ni main-main pistol (bedil washigen). macam budak laki plak..yer memang kami join nga geng laki. umpamanya kami ni polis n geng laki tu penjahat la kononnya.hehe....kami rela xmakan sebab nk beli pistol tu. mase tu harga RM5 xsilap aku. maklumlah mase tu mane ad duit banyak tu sebab duit bwak bekal sekolah pom 1 ringgit jer. sampai mase dapat beli pistol tu, apa lagi kami berperang lar..haha...memang lau nk ingt balik ase macam kurang cerdik jerk. macam budak laki plak permainan. tepat pukul 2 lepas balik sekolah, kami apa lagi terus wt plan nk berperang kt mane..hehe....last2 decide berperang kt satu kebun pisang sape ntah..kami main hentam jerk....aku dan syaza always kenakan ain. sebab kami ber3, 1 geng 2 org n ain xde partner nk berperang time tu sb geng laki peg plan kt tmpt lain. jahat betul aku n syaza.hehe....selain plan berperang tiap2 petang mseti kami pergi ronda2 kt kampung.macam xde keje je..orang lain tumpu kt exam tp kami xberapa sedar lagi..leka btol...kadang-kadang ada jugak kena leter kt mak n ayah..
walaupom ayahku garang orangnya aku tetap xtkt...aku keras kepala cikit orangnya........hehe....last2 time exm tiba, mula la gelisah xtau ape nk jawab..ulangkaji malas, ni malas tu malas..hah padan muka kt kami jawabnya.....tp stdy jugk last minit...ehehe..wlpom kami malas belajar tp kami ni clever jgk la...duk kelas nom 2 dari 4 kelas...kira kelas elite ugk ah..tp tuan nya berapa elit la....orang lain rajin2 jerk...kami bertiga jerk terpesong ckit...hahaha.....tibalah time kptusan diumumkan ...cehh,....alhamdulillah kami semua lulus dalam semua subjek...target aku pom tercapai...aku just target 2A 2B 1C jer sebab aku tahu aku ni xserius dalam stdy...kwan2 aku yang lain pom semua lulus dalam exam tu....acecece,..wlpom mlas ad jgk la rezeki ALLAH bagi wlpom stdy last minit....ermm.....syukur ALHAMDULILLAH la....lega ase xkena marah cz ingt failed dh...ermm....fuhh lega2...


              Anyway aku nk kenalkan sahabat aku tu Syaza Izzati dan Nurul Ain


Nurul Ain


 

Syaza Izzati 
ni la my best friend in the world.
MISS N LOVE YOU FOREVER


2 comments: